تصویر قیمت کابین دوش و دوردوشی و معرفی + لینک خرید
راهنمای خرید

قیمت کابین دوش و دوردوشی و معرفی + لینک خرید

یکی از تجهیزات بسیار شیک و مدرن برای زیبا ساختن فضای داخلی حمام در دنیای مدرن، کابین حمام یا دوردوشی است که از یک اتاقک شیشه ای تشکیل شده و نام دیگر آن پارتیشن حمام می باشد. در این مقاله از سایت امین بازار با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که کاربرد کابین و دوردوشی حمام چیست و چه انواعی دارد.

معرفی کابین دوش و دوردوشی حمام

در گذشته که آپارتمان نشینی به شیوه امروزی هنوز باب نشده بود، متراژ ساخت خانه های مسکونی بیش از امروز بود و از این رو فضای کافی برای ساخت حمام و دستشویی مجزا وجود داشت. با رواج آپارتمان نشینی در شهرهای بزرگ و سایر نقاط، متراژ ساخت منازل روز به روز کمتر شد و با رشد روزافزون جمعیت کار به جایی رسید که مجبور شدند دستشویی و حمام را در یک فضای مشترک بسازند.
این باعث می شد که از نظر متراژ صرفه جویی قابل توجهی صورت بگیرد و بتوانند در یک محدوده مشخص تعداد بیشتری آپارتمان بسازند. اما ایرادی که این مسئله داشت از نظر معنوی بود. بسیاری از مردم از یکی بودن فضای سرویس بهداشتی و حمام رنج می برند و می خواهند تا جای ممکن این دو را از هم تفکیک کنند. چرا که از نظر بهداشتی اصولی تر است و فرد در حین دوش گرفتن احساس بهتری هم دارد.
بنابراین کابین های مخصوص حمام به عنوان بهترین راه حل دنیای مدرن برای این مشکل به بازار هجوم آوردند و طولی نکشید که با استقبال روزافزونی از سوی جمعیت آپارتمان نشین مواجه شدند. درخصوص کاربرد کابین و دوردوشی حمام باید گفت که امروزه این وسیله به یک عضو بسیار کاربردی در حمام بسیاری از منازل مسکونی بدل شده و مشکل یکی بودن فضای دستشویی و حمام را بطور کلی حل کرده است.

جهت مشاهده دوردوشی های فروشگاه امین بازار کلیک کنید

مزایای استفاده از کابین دوش حمام

پس از بحث کاربرد کابین و دوردوشی حمام به مزایای دوردوشی می پردازیم. کابین ها وسایلی بسیار شیک و کاربردی هستند که استفاده از آنها از چند جهت مزیت دارد. در ادامه هریک از مزایای کابین حمام را به اختصار توضیح می دهیم.

تفکیک فضای حمام از سرویس بهداشتی:

همانطور که گفتیم در آپارتمان هایی که دستشویی و حمام آنها مشترک است، وجود یک وسیله جهت تفکیک داخلی این دو فضا از هم بسیار مفید و کاربردی است. کابین حمام یا دوردوشی حمام وسیله ای است که این وظیفه را به خوبی انجام می دهد. این موضوع باعث می شود که اصول بهداشتی در بین این دو فضا به خوبی رعایت شود و افراد در حین دوش گرفتن، احساس بهتری داشته باشند.

جلوگیری از فرسایش دیوارهای حمام:

این یکی از مهم ترین مزایای دوردوشی یا کابین حمام است که چون فضای دوش گرفتن را از سایر بخش های حمام جدا می کند، محدوده تماسی دیوارهای حمام و قطرات آب را تا حدود زیادی به حداقل می رساند. فضای حمام در حالت عادی در معرض برخورد قطرات آب و رطوبت بالا قرار دارد و این رطوبت به مرور زمان به دیوارهای حمام آسیب می رساند.
اما وقتی دوردوشی دورتادور دوش حمام نصب می شود و سایر قسمت های حمام را از قسمت دوش گرفتن جدا می کند، مانع از نشت رطوبت به دیوارهای حمام شده و این باعث می شود استهلاک دیوارها به تاخیر افتد. این مورد شاید بتوان گفت بهترین کاربرد کابین و دوردوشی حمام می باشد.

زیباسازی فضای داخلی حمام به شیوه مدرن:

بسیاری از افراد صرفه جهت تنوع بخشیدن به فضای داخلی حمام خود و زیباتر کردن دکوراسیون آن از کابین حمام یا دوردوشی استفاده می کنند. این نیز یک راه حل مناسب است که شما بواسطه استفاده از کابین یا دوردوشی جلوه ای زیبا به حمام منزل خود ببخشید و فضایی دنج در آنجا فراهم آورید.

انواع کابین دوش یا دوردوشی حمام

با توجه به اینکه سبک دکوراسیون داخلی حمام شما مدرن یا کلاسیک است، شما می توانید گزینه متناسب برای خود برگزینید. کابین دوش ها در سایزهای بزرگ و کوچک و در انواع مختلفی تولید می شوند که در حالت کلی می توان آنها را به دو دسته کابین دوش های اپن یا باز و کابین دوش های بسته یا جعبه دوش تقسیم بندی کرد. دقت کنید که کاربرد کابین و دوردوشی حمام در دو نوع گفته شده قدری با هم فرق دارد. در ادامه به شرح مختصر هریک می پردازیم.

کابین دوش های اپن یا باز:

این ها کابین هایی هستند که فقط از چهار طرف محدود می شود و در بخش سقف روباز هستند. بسیاری از وقت ها دو یا سه وجه این کابین ها را همان دیوارهای حمام تکیل می دهند و بقیه وجوه را دیوارهای شیشه ای کابین تشکیل می دهد. نام دیگر کابین دوش های اپن یا باز، کابین دوش گوشه ای است و برای نصب آن می توانید در صورت وجود، از بخش های فرورفته حمام استفاده کنید و کابین را در آن جاگذاری نمایید.

کابین دوش های بسته:

این کابین ها علاوه بر چهار طرف از قسمت سقف نیز بسته هستند و به جعبه دوش هم معروف اند. هر حمامی که از چاه فاضلاب و راه آب برخوردار باشد، قابلیت نصب این نوی کابین ها را دارد. کابین دوش های بسته خود از نظر کارایی به دو نوع کابین های ساده و کابین های چند منظوره تقسیم می شوند. این کابین ها شکل ظاهری متفاوتی دارند و در 5 مدل گرد، نیمه گرد، مستطیل، مربع و گوشه ای روانه بازار می شوند.

اگر پیش از خرید به مشاوره نیاز دارید و دقیقا نمی دانید چه گزینه ای برای شما مناسب تر است، حتما با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم:

تماس با ما

خرید انواع کابین دوش حمام از فروشگاه اینترنتی امین بازار

کابین دوش های متنوعی در فروشگاه اینترنتی امین بازار موجود هستند که در کیفیت بالا عرضه شده و با قیمت بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسند. در این مقاله از سایت امین بازار سعی کردیم همه چیز را درخصوص کاربرد کابین و دوردوشی حمام بازگو نماییم.
شما می توانید محصولات مختلف را از طریق سایت مشاهده کنید و سپس براساس سلیقه شخصی خود دست به انتخاب بزنید. همچنین اگر به مشاوره پیش از خرید نیازمندید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.