تصویر فواید جکوزی و یک آبتنی سالم و راحت با جکوزی خانگی
آموزشی

فواید جکوزی و یک آبتنی سالم و راحت با جکوزی خانگی

جکوزی چند سالی است که در کشور ما بر سر زبان‌ها افتاده و همه از فواید جکوزی و ضرورت استفاده از آن صحبت می‌کنند. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که جکوزی‌ چه فوایدی دارد و چرا باید از جکوزی استفاده کنیم؟

در این مطلب در ابتدا ما به بررسی فواید جکوزی و تاثیر آن بر روی بدن و عضلات و مفاصل و سلامت روانی و جسمی انسان می‌پردازیم و در ادامه دلایل یک آبتنی سالم و راحت با جکوزی خانگی و حوزچه آب گرم را بیان می‌کنیم پیش از شروع تعریف کوتاهی از جکوزی را می‌خوانیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنیم.

جکوزی چیست؟

جکوزی به حوزچه آب گرم و یا یک وان آب گرم گفته می‌شود که در بدنه آن لوله‌هایی تعبیه شده تا آب بوسیله یک موتور و از طریق این لوله‌ها در داخل آن جریان پیدا کند.

فواید جکوزی

فواید جکوزی و ضرورت استفاده از جکوزی خانگی

استفاده از آب داغ و دراز کشیدن در آن می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روانی. نشستن در جکوزی می‌تواند به بهبود گردش خون ، کاهش درد مفاصل و عضلات، کاهش اضطراب و استرس کمک کند که در ادامه به بررسی تک به تک این موارد به صورت اختصاصی می‌پردازیم.

جکوزی و تاثیر آن بر روی سلامت روانی انسان:

یکی از فواید جکوزی تاثیر شدید آن بر روی سلامت روان و به تبع آن کاهش استرس و اضطراب است. طبق تحقیقات روانشناسان بزرگ آب گرم خاصیت تسکین دهندگی و آرامش بخشی دارد به همین خاطر نشستن در جکوزی یک راه خوب برای صرف زمان و رسیدن به آرامش می‌باشد. در حالی که تحقیقات کمی در مورد فواید جکوزی در کاهش استرس در دسترس است ، در یک مطالعه که در مجله طب رفتاری نیز منتشر شد به صراحت بیان شده است که جکوزی تاثیر مستقیم در آرامش روح و کاهش استرس و اضطراب دارد و نشستن در جکوزی باعث افزایش آرامش درونی ، احساسات و بهبود عملکرد کلی بدن می‌شود.

تاثیر جکوزی بر روی عضلات و مفاصل:

حرارت و گرما به منظور کاهش آسیب و التهاب‌هایی مثل : رگ به رگ شدن ، اسپاسم (گرفتگی مفاصل) و درد مفاصل استفاده می‌شود و در اکثر موارد باعث کاهش درد و یا حتی بهبود آن‌ها می‌گردد. در جکوزی‌ها به دلیل گرمای موجود در آب و قابل تنظیم بودن دمای آن (در جکوزی خانگی) و به دلیل گردش آب در داخل آن پتانسیل لازم برای بهبود قابلیت ارتجاعی بافت‌های هم‌بند ، افزایش جریان خون ، کاهش سفتی و التهاب مفاصل را دارد. علاوه بر این موتور جکوزی که آب را از طریق لوله‌ها با فشار وارد جکوزی می‌کند برای ماساژ قسمت‌های خاصی از بدن استفاده شده و تسکین دهنده درد است. بر اساس بررسی که در سال ۲۰۰۵ در روماتولوژی بین المللی انجام شد فواید درمانی جکوزی با شناور بودن در آب آن که باعث کاهش فشار به مفاصل می‌شود ارتباط دارد و شناور بودن در آن میزان تاثیر فواید جکوزی را افزایش می‌دهد.

دیگر فواید جکوزی:

با توجه به بررسی که در مجله علوم پزشکی شمال امریکا انجام شده که در شماره ماه می سال ۲۰۱۴ نیز منتشر شد، آب درمانی که شامل استفاده از جکوزی نیز می‌شود به طور بالقوه برای انواع مشکلات سلامتی مفید است. در این مقاله استفاده از جکوزی برای بهبود قند خون، کاهش سطح کلسترول، کاهش چربی بدن، بهبود ایمنی و مدیریت درد توصیه شده است و از این موارد به عنوان مهم‌ترین فواید جکوزی یاد شده است. توجه : فواید جکوزی و اثرات فیزیکی استفاده از آن مانند بهبود جریان خون و کاهش درد مفاصل و عضلات مبتنی بر شواهد و تجربیات مختلف در طول زمان هستند، ولی تاثیر استفاده از جکوزی بر روی بدن در شرایط بهداشتی مختلف مورد آزمایش قرار نگرفته و ممکن است استفاده از جکوزی فواید خیلی بیشتری در شرایط مختلف داشته باشد. با فواید جکوزی آشنا شدیم حال به این سوال می‌رسیم که استفاده از جکوزی خانگی چرا یک ضرورت محسوب می‌شود؟ در ادامه این مطلب که توسط تیم امین بازار تهیه شده است به بررسی ضرورت استفاده از جکوزی خانگی می‌پردازیم.

آبتنی سالم و راحت با جکوزی خانگی

فواید جکوزی و ضرورت استفاده از جکوزی خانگی

وان آب داغ، که با نام تجاری جکوزی شناخته شده است، بیش از یک کالای لوکس برای خانه شما است. جکوزی خانگی علاوه بر فوایدی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز دارد که باعث می‌شود هزینه استفاده از آن کاملا قابل توجیه بوده و همانطور که گفتیم بیش از یک کالای لوکس برای حمام خانه ما باشد ولی شاید کمتر کسی به این ویژگی‎ها و تفاوت‌های جکوزی خانگی آگاه باشد که همین امر هم موجب شده است که به جکوزی خانگی به عنوان یک وسیله غیر ضروری حمام و یک وسیله لوکس نگاه شود.اکثر ما تا به حال این حس را تجربه کرده‌ایم که بعد از یک دوش در آخر شب تمایل شدیدی به استراحت و خواب پیدا می‌کنیم و اگر این دوش با آب گرم باشد این حس بیشتر نیز می‌شود.

محققان ثابت کرده‌اند زمانی که بدن شما سرد باشد الگوی خواب طبیعی شما مختل شده و شما خواب راحت و آرامی را نخواهید داشت اما اگر بدن شما گرم باشد تمایل زیادی به خواب پیدا خواهید کرد و این خواب یک خواب آرام و راحت خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر پزشکان استفاده از جکوزی خانگی را قبل از خواب توصیه می‌کنند تا بدن شما به میزان لازم گرم و آماده یک خواب راحت و با آرامش باشد. خواب راحت باعث شادابی بدن و افزایش آرامش و کاهش اضطراب و استرس می‌شود، حال شما تصور کنید که یک جکوزی خانگی دارید و هر شب این خواب راحت را تجربه می‌کنید و روز بعد با انرژی و نشاط کامل روز خود را آغاز می‌کنید.

شروع یک روز خوب، خود تاثیرات زیادی در کار و زندگی شما خواهد گذاشت. با توجه به این توضیحات می‌توان به ضرورت استفاه از جکوزی خانگی و تاثیر زیاد آن در زندگی روزانه پی برد. با این حال که این توضیحات دلیل محکمی برای استفاده از جکوزی خانگی می‌باشد، دلایل دیگری نیز برای استفاده از جکوزی خانگی وجود دارد با ما همراه باشید تا این دلایل را نیز بررسی کنیم.

اگر در حمام خانه ما جکوزی خانگی وجود نداشته باشد برای استفاده از جکوزی و بهره‌مندی از فواید آن باید به استخر مراجعه کنیم که این کار علاوه بر هزینه بالا، نیاز به صرف زمان زیادی نیز داشته که به همین دلیل خیلی از افراد از استفاده از جکوزی محروم می‌مانند علاوه بر این‌ها استفاده از جکوزی استخرها محدودیت زمانی نیز دارد و هر لحظه در دسترس نیست. اما جکوزی خانگی همگی این نقاط ضعف و محدودیت را از بین می‌برد. با ورود نسل جدید جکوزی‌های خانگی هزینه خرید آن نیز کاهش پیدا کرده است و با صرف یک هزینه اولیه می‌توان صاحب یک جکوزی خانگی و شخصی در حمام خانه خود شد که در طولانی مدت بسیار با صرفه تر از استفاده از جکوزی استخرها می‌باشد. البته توجه داشته باشیم که باید به جنبه‌های مثبت دیگر جکوزی خانگی هم نگاه کنیم و علاوه بر هزینه آن به آرامش و راحتی خود نیز اهمیت دهیم.

استفاده از جکوزی خانگی محدودیت زمانی ندارد و هر زمان که احساس کردید نیاز به استفاده از جکوزی دارید می‌توانید از جکوزی خانگی خودتان بهره‌مند شوید و مهمتر از آن، قابلیت شخصی سازی و تنظیم دلخواه جکوزی بوده که می‌توان آن را مطابق با سلیقه شخصی و دلخواه بدن تنظیم نمود. با بررسی این توضیحات که در مورد فواید جکوزی و ضرورت استفاده از آن بود به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از جکوزی خانگی برای سلامت جسم و روح بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از اولویت‌های مهم برای حمام خانه است فروشگاه امین بازار یکی از بزرگترین فروشگاه‌ها در حوزه فروش انواع مختلف جکوزی مانند: جکوزی خانگی، جکوزی آپارتمانی و ... می‌باشد که توانسته با قیمت‌های مناسب و پایین رضایت مشتریان خود را جلب کند و یکی از موفق‌ترین فروش‌ها در این حوزه باشد. فروشگاه امین بازار مدل‌های مختلفی از جکوزی خانگی را در ویترین محصولات خود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از این مدل‌ها دیدن فرمائید.