تصویر انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه
آموزشی

انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه

توالت فرنگی امروزه به یکی از وسایل ضروری برای سرویس‌های بهداشتی خانه و محل کار تبدیل شده است. انواع مختلفی از توالت‌های فرنگی در بازار موجود است به همین دلیل شما باید قبل از خرید آشنایی کوتاهی با انواع توالت فرنگی داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع را برای منزل یا محل کارتان خریداری کنید.

انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه

توالت‌های فرنگی تفاوت‌های زیادی با هم دارند هم از نظر جنس و هم از نظر شکل و حتی نوع عملکرد به همین دلیل شما باید قبل از خرید توالت فرنگی برای خانه و یا محل کار خود با انواع مختلف آن آشنا شوید. یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌ها بین توالت‌های فرنگی سیستم تخلیه آن‌هاست. توالت‌های فرنگی موجود در بازار سیستم‌های تخلیه متفاوتی دارند که باید پیش از اقدام به خرید، با انواع سیستم‌های تخلیه آن‌ها آشنا شده و معایب و مزایای هر کدام را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نوع ممکن را خریداری کنید. در ادامه انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه را برای شما معرفی می‌کنیم.

انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه

۴ نوع سیستم تخلیه برای توالت‌های فرنگی موجود است که به ترتیب همگی آن‌ها را معرفی کرده و معایب و مزایای هر کدام را بیان می‌کنیم.

۱- سیستم تخلیه ریزشی:

سیستم تخلیه گردابی

توالت مد آبشاری با سیستم تخلیه ریزشی یکی از انواع توالت فرنگی می‌باشد که طرح‌های مختلفی از آن در بازار موجود می‌باشد. اساس کار این نوع سیستم‌های تخلیه ، فشار بالای آب می‌باشد به این صورت که آب با فشار بالا از مخرن آب توسط لوله‌ها وارد شده و از بالا شروع به تمیز کردن توالت می‌کند و سپس از طریق لوله‌های مخصوص که در فواصل مشخص تعبیه شده است آب وارده از توالت خارج می‌شود. معایب و مزایای این مدل از انواع توالت فرنگی به شرح زیر می‌باشد:

  • در این مدل شست و شو از بالا به پایین صورت می‌گیرد
  • عملکرد مدل آبشاری به صورتی است مصرف آب بالایی دارد (۲۰% بیشتر از دیگر مدل‌ها)
  • مشکل گرفتکی ناشی از تخلیه موادی مانند دستمال کاغذی وجود ندارد
  • صدای ایجاد شده توسط سیستم تخلیه بسیار زیاد است

۲- سیستم تخلیه گردابی:

سیستم تخلیه ریزشی

عملکرد این سیستم بر پایه ایجاد گرداب و چرخش آب در داخل توالت می‌باشد. در سیستم تخلیه گردابی آب از طریق مجرای مخصوص آب ابتدا وارد بدنه نشیمن توالت شده بعد از آن وارد کاسه اصلی توالت فرنگی می‌شود (این امر باعث می‌شود که آب حالت چرخشی پیدا کند) و با گردابی که داخل توالت ایجاد می‌کند فرآیند شست و شو آغاز می‌شود.

تذکر : در این مدل باید دهانه خروجی سیفون حتماً ۴۵ میلی متر باشد.

مزایا و معایب سیستم تخلیه گردابی

  • صدای ایجاد شده توسط این سیستم تخلیه بسیار کم می‌باشد
  • مصرف آب کمتری نسبت به مدل ریزشی دارد
  • به دلیل کوچک بودن مخزن خروجی آب، امکان گرفتی بسیار بالا می‌باشد

۳- سیستم تخلیه واتر جت:

سیستم تخلیه واتر جت

در ادامه معرفی انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه به سیستم تخلیه واتر جت می‌رسیم. عملکرد این مدل از سیستم تخلیه توالت فرنگی همانند سیستم گردابی است ولی با کمی تفاوت. در سیستم تخلیه واتر جت ۶۵% از آب به صورت گردابی و چرخشی وارد توالت می‌شود و ۳۵% به صورت شوتینگ. تلفیق قدرت چرخشی و شوتینک آب باعث شده است که قدرت تخلیه بالایی داشته باشد و به یکی از پر استفاده‌ترین انواع توالت‌های فرنگی در ایران تبدیل شود.

معایب و مزایا:

  • عملکرد تخلیه بهتر نسبت به دو مدل قبلی
  • صدا و مصرف آب کمتر نسبت به مدل آبشاری
  • امکان گرفتی بسیار بالا می‌باشد.
  • در صورت قرار نگرفتن در سطح تراز ، عملکرد آن مختل خواهد شد.

در این مدل هم همانند مدل قبلی باید دهانه خروجی سیفون حتماً ۴۵ میلی متر باشد.

۴- سیستم تخلیه سوپر جت:

سیستم تخلیه سوپر جت

جدیدترین مدل از انواع توالت فرنگی ، توالت‌ فرنگی با سیستم تخلیه سوپر جت می‌باشد. سیستم تخلیه این مدل توالت فرنگی علاوه بر داشتن تمام خصوصیات واتر جت ، دارای مکانیزم مخصوص به خود است که باعث می‌شود علاوه بر مصرف آب کمتر، تخلیه بهتری نیز داشته باشد.

معایب و مزایا :

  • مدت زمان کم برای تخلیه آب (۵ ثانیه)
  • مصرف آب کمتر نسبت به همه سیستم‌‌ها
  • تخلیه بهتر

با انواع توالت فرنگی از نظر نوع سیستم تخلیه آشنا شدید. امیدواریم شما نیز با مطالعه این مقاله بهترین انتخاب را در زمان خرید انجام دهید. می توانید مدل‌های مختلف توالت فرنگی را در امین بازار مشاهده نمایید.